Grundlagen Wirtschaftswissenschaften (valid from WiSe 22/23) (Complete module description)

Grundlagen Wirtschaftswissenschaften (valid from WiSe 22/23) (Complete module description)

Original version
BPR-140 8 CP
Version of 1. Decision from 01.01.1970.
Module label Grundlagen Wirtschaftswissenschaften
Module code BPR-140
Semester of first implementation
Faculty/Institute Abteilung Information und Kommunikation (IK)
Module used in courses of study / semesters
  • Public Relations (Bachelor) > Public Relations 80 CP BPRst Version of accreditation valid from WiSe 22/23 > Erster Studienabschnitt
Responsible person for this module
Prerequisites
keine
Skills to be acquired in this module

Die Studierenden

·         verfügen über grundlegende Kenntnisse der Fragestellungen, Methoden und Ansätze der Betriebswirtschaftslehre und können ausgewählte Konzepte bzw. Modelle kritisch reflektieren

·         verfügen über ein grundlegendes Verständnis von Marketingstrategien und deren Abgrenzung im Kommunikationsmanagement

·         verfügen über vertiefte Kenntnisse des Kommunikationscontrollings

·         können erlangtes Wissen auf praxisbezogene Fragen der Unternehmenskommunikation anwenden und selbständig systematisch kritisch hinterfragen

 

Module contents
Forms of instruction Lecture (2 SWS)
Seminar (2 SWS)
Seminar (2 SWS)
Seminar (2 SWS)
Language of instruction German
Duration (semesters) 2 Semester
Module frequency jährlich
Module capacity 55
Time of examination module finalising
Credit points 8 CP
Share on module final degree Course 1: 0%; Course 2: 0%; Course 3: 0%; Course 4: 0%.
Share of module grade on the course of study's final grade 1
Module course label Course type Course title SWS Workload of compulsory attendance Workload of preparation / homework etc Workload of independent learning Workload (examination and preparation) Sum workload
Course 1 Lecture Allgemeine BWL 2 34 26 0 0 60
Course 2 Seminar Evaluation und Kommunikationscontrolling 2 34 56 0 0 90
Course 3 Seminar Spezielle BWL 2 34 26 0 0 60
Course 4 Seminar Marketing 2 34 26 0 0 60
Total module workload 270
Examination Exam prerequisites Type of examination
Course 1
Course 2
Course 3
Course 4
Final exam of module

B, BÜ, H, K (1,5), M, R, P, Pf

Exam repetition information
Prerequisites and conditions Prerequisites Frequency Compulsory attendance Share on module grade in percent
Course 1 Summer semester No 0%
Course 2 Summer semester No 0%
Course 3 Winter semester No 0%
Course 4 Winter semester No 0%